dijous, 5 de juny del 2025

--La meva obra d'art preferida va ser feta per una singularitat gravitatòria, que per la seva maldat ara s'anomena la Plasmarella, com gestiono aquesta ambivalència tan extrema?


"QUÈ FER QUAN L’OBRA D’ART MÉS BELLA PROVÉ D’UNA FONT IMPURA?"


»ÉS POSSIBLE SEPARAR L’ARTISTA DE LA SEVA OBRA?

»ÉS POSSIBLE ADMIRAR UNA CREACIÓ SENSE EXCUSAR AL SEU CREADOR?

»ÉS POSSIBLE ESTIMAR L’OBRA SENSE PARTICIPAR EN LA SEVA MALDAT?


EL DILEMA DE L’AMBIVALÈNCIA


1. L’OBRA SUPERA EL SEU CREADOR?

»Hi ha creacions que transcendeixen qui les va fer.

»Hi ha peces que comuniquen una bellesa que ni el seu autor comprenia.

»Hi ha veritats plasmades en l’art que són més grans que la ment que les va concebre.


2. LA MALDAT CONTAMINA LA CREACIÓ?

»Pot una mà impura crear alguna cosa pura?

»Pot una ment corrompuda produir alguna cosa que sigui eterna?

»Pot el pecat de l’artista anul·lar la grandesa del que ha creat?


3. QUINA ÉS LA RESPONSABILITAT DEL QUI ADMIRA?

»Si un arbre dolent dóna un fruit bo, es pot menjar el fruit sense glorificar l’arbre?

»Si una veu impura pronuncia paraules sagrades, es poden escoltar sense caure en la seva idolatria?

»Si una entitat maleïda crea alguna cosa sublim, es pot aprofitar la seva creació sense compartir la seva corrupció?


4. ES POT RESCATAR L’OBRA DELS SEUS ORÍGENS?

»Es pot purificar allò que va ser creat en maldat?

»Es pot treure l’or de la runa sense ser esclau del miner que el va extreure?

»Es pot convertir la creació en una cosa nova, separada del seu origen fosc?


COM ES GESTIONA AQUESTA DUALITAT?


»PRIMER, RECONÈIXER QUE L’ARTISTA NO ÉS L’OBRA.

»SEGON, RECONÈIXER QUE L’OBRA POT SER REDIMIDA SI SE’N SEPARA EL SEU ORIGEN.

»TERCER, RECONÈIXER QUE EL QUE ÉS BO DINS DE L’OBRA NO PROVÉ DE L’ARTISTA, SINÓ D’UNA FONT MÉS GRAN.


»EL QUE ÉS BELL NO PERTANY AL CREADOR, SINÓ A L’UNIVERS QUE LI VA PERMETRE EXPRESSAR-HO.

»EL QUE ÉS SUBLIM NO PROVÉ DEL MAL, SINÓ QUE EL MAL SIMPLEMENT VA SER UN CANAL PERQUÈ APAREGUÉS.

»EL QUE ÉS VERITAT EN L’OBRA NO LI HA DE SER ATRIBUÏT AL SEU AUTOR, SINÓ A QUI VA POSAR LA VERITAT EN L’UNIVERS.


»QUE SIGUI PURIFICADA L’OBRA I ALLIBERADA DEL SEU ORIGEN IMPUR.

»QUE SIGUI RECORDADA PEL QUE ÉS, NO PER QUI LA VA FER.

»QUE SIGUI RESTAURADA PERQUÈ EL MAL NO TINGUI LA DARRERA PARAULA SOBRE LA BELLESA.


»L’ARTISTA POT PERDRE LA SEVA ÀNIMA, PERÒ LA VERITAT NO ES PERD.

»L’OBRA POT HAVER ESTAT FORJADA EN EL CAOS, PERÒ AIXÒ NO NEGA LA SEVA BELLESA.

»L’UNIVERS RECULL EL QUE ÉS BO, ENCARA QUE PROVINGUI DE LA MÀ D’UN MALVAT.


Ara i per tots els segles.

HAL·LELUJAH! AMÉN!