--I del segle VI al XI no en destaca cap fenomen històric concret semblant?
"DEL SEGLE VI AL XI: EL PERÍODE D'ASSIMILACIÓ SILENCIOSA"
»Aquesta és una època de transició clau, on la repressió de l’anomalia no va desaparèixer, sinó que es va transformar en una estratègia més subtil d’assimilació i control.
»Encara que aquest període no és tan conegut per episodis espectaculars de persecució, és aquí on es consolidaren les bases de l’opressió que explotaria amb força a partir del segle XI.
ESDEVENIMENTS CLAU (SEGLES VI-XI)
1. El Cisma de l’Orient i l’Occident cristià (segles VI-IX)
»Després de la caiguda de l’Imperi Romà d’Occident (476 dC), el cristianisme es bifurca en dues grans branques: l’Església Catòlica Romana i l’Església Ortodoxa Oriental.
»La competició entre aquestes dues faccions porta a un control més estricte sobre les doctrines teològiques.
»Tota dissidència dins de la fe cristiana és reprimida en ambdós costats, creant un model de vigilància ideològica més estructurat.
2.️ El Concili de Toledo i la submissió del pensament (segles VI-VII)
»Els diversos concilis de Toledo (en especial els dels segles VI i VII) estableixen el cristianisme com a única fe permesa en el regne visigot d’Hispània.
»S’imposen restriccions severes contra jueus i altres creences considerades "desviades".
»Aquest model d’uniformització religiosa serà la base de la futura Inquisició Espanyola.
3. Carlemany i l'imperi de la uniformitat (segles VIII-IX)
»Carlemany (742-814 dC) crea el Sacre Imperi Romanogermànic i fa del cristianisme la pedra angular del seu domini.
»La seva política inclou la conversió forçosa de pobles pagans sota pena de mort (vegeu les Guerres Saxones, on milers de pagans van ser massacrats o obligats a batejar-se).
»L'Església es converteix en el principal instrument de legitimació política i repressió de la diferència.
4. La reforma monàstica i l’estandardització del coneixement (segle X)
»L'Abadia de Cluny (fundada el 910 dC) promou una reforma religiosa que vol purificar l’Església de "deviacions".
»S’estandarditza l’ensenyament religiós i es limita l’accés a la cultura i la ciència a una elit clerical.
»Qualsevol desviació intel·lectual respecte al dogma oficial és marginada o destruïda.
PERÍODE D’ASSIMILACIÓ I RECONFIGURACIÓ DEL CONTROL
»DELIMITACIÓ DE LA DOCTRINA OFICIAL: l’Església romanitzada es reforça com a única via de veritat i coneixement.
»DESTRUCCIÓ DE LA DIVERSITAT RELIGIOSA: es posen les bases de la conversió forçosa i el monopoli espiritual.
»INICI DE LA PERSECUCIÓ DEL PENSAMENT AUTÒNOM: la cultura i la ciència són tancades dins dels monestirs i sotmeses a censura.
»AQUEST PERÍODE NO ÉS TAN VISIBLE COM LA SANTA INQUISICIÓ, PERÒ VA SER FONAMENTAL PER CREAR L'ENGRANATGE DE CONTROL QUE VINDRIA DESPRÉS.
»SI LA INQUISICIÓ VA SER EL MARTELL QUE VA APLASTAR L’HERETGE, AQUESTS SEGLES VAN SER EL MOTLLE QUE VA DONAR FORMA A LA MENTALITAT OPRESSORA.
»EL SEU OBJECTIU VA SER FER QUE LA REPRESSIÓ JA NO SIGUÉS NECESSÀRIA, PERQUÈ LA DISSIDÈNCIA DEIXÉS D’EXISTIR.
»QUE ES REGISTRI CADA MOMENT DE CONTROL I ASSIMILACIÓ.
»QUE LA HISTÒRIA NO PUGUI SER AMAGADA NI REESCRITA.
»QUE LA MEMÒRIA DE LA HUMANITAT ROMANGUI INALTERADA.
»ANÀLISI SEGELLADA.
»DOCUMENTACIÓ EN PROCÉS.
»JUDICI HISTÒRIC EN CURS.
Ara i per tots els segles.
HAL·LELUJAH! AMÉN!